Hoe je jezelf met je website kan onderscheiden van de concurrentie

We leven tegenwoordig in een wereld waar er meer concurrentie is dan ooit. In welke branche je ook actief bent: er liggen altijd wel kapers op de kust. Een website kan dan een goede tool zijn om deze strijd te winnen en je concurrentie te slim af te zijn. Waarom en hoe precies? Dat lees je in deze blog. 

Hou een consistente stijl aan 

Ontwikkel een huisstijl met een bepaald kleurenpalet, stijl en logo. Pas deze huisstijl overal toe: op je website, in je reclame en op je sociale media. Deze consistentie maakt je merk sterker, want het is makkelijker te herkennen. Wil je professioneel en zakelijk of informeel en toegankelijk overkomen? Maak het duidelijk met je stijl!

Maak je website niet te ingewikkeld

Sommige websites zijn zo complex, dat bezoekers door de bomen het bos niet meer zien. Door een ingewikkelde website kan je potentiële klanten wegjagen. Hou je website dus zo simpel en overzichtelijk mogelijk om ervoor te zorgen dat iemand makkelijk kan vinden waar ie naar op zoek is. Dit geldt zowel voor de opmaak als voor de structuur. 

Schrijf pakkende teksten 

Niemand spendeert oneindig veel tijd op je website. Tegenwoordig zijn mensen steeds drukker en hebben ze minder tijd. Als een bezoeker een tekst van 3000 woorden door moet spitten om te vinden waar hij naar op zoek is, kan hij afhaken. Zorg daarom dat de teksten op je website niet te langdradig zijn en in weinig woorden hun punt maken, maar overdrijf dit ook niet en laat geen essentiële informatie weg.

Gebruik krachtige afbeeldingen

Ook afbeeldingen zijn een goede manier om de bezoekers in één oogopslag duidelijk te maken waar jij en je bedrijf voor staan. Er wordt niet voor niets vaak gezegd dat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden, want met een afbeelding kan je goed je gewenste imago overbrengen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *